Vuoden 2018 lopulla koettiin harvinaislaatuinen hetki kun 15 Netvisor-tilitoimistokumppanin joukko kipusi pykälän verran ylöspäin Netvisor-partnertasoissa. Yksi nousijoista oli Helsingissä sijaitseva Tiliamppari, joka on yltänyt vain muutamassa vuodessa Netvisor Premium Partner -tasolle. Mutta onko kasvu ollut heille toimintaa eteenpäin ajava tavoite?

Netvisor-tilitoimisto Tiliampparin Jarmo Sassali

– Ei ole, Tiliampparin perustaja ja toimitusjohtaja Jarmo Sassali toteaa hiukan yllättäen, – Tavoitteenamme on ollut hoitaa nykyisten asiakkaiden asiat mahdollisimman hyvin.

Tämä linjaus on osaltaan myös hillinnyt kasvua, sillä Tiliamppari ei halua tinkiä nykyasiakkaiden palvelutasosta. Tärkeintä on pitää kiinni asiakaslupauksesta: parasta mahdollista palvelua parhaille mahdollisille asiakkaille, mikä on tarkoittanut, että asiakaspalvelu on mennyt uusasiakashankinnan edelle.

Suosittelut tuovat uusia asiakkaita

Palveluun satsaaminen on ollut hyvä valinta, sillä asiakkaat kertovat eteenpäin saamansa palvelun laadusta. Tiliamppari on huomannut itsekin suosittelujen voiman ja pitäneet huolta myös oman löydettävyydestä.

– Uusia asiakkaita tulee eniten suositusten perusteella. Kun tekee työnsä hyvin, sana leviää kyllä. Olemme myös panostaneet laadukkaisiin nettisivuihin. Kun potentiaalinen asiakas kuulee meistä, hän voi mennä nettisivuille ja lukea sieltä kaiken tarvittavan Tiliampparin toiminnasta ja palveluista. Tämä riittää yleensä vakuuttamaan heidät, Sassali kuvailee

Hyvä palvelutaso syntyy tekemällä

Hyvä palvelutaso ei tapahdu itsestään, vaan jatkuvan tekemisen kautta. Elämme hektistä aikaa ja kaikilla on kiire. Taloushallintoon kuluva aika pitäisi saada yrittäjien ja johtajien arjessa minimiin.

– Silloin, kun asiakkaalla on jotain kysyttävää niin kyllä se vastaus tulee saada samantien. Tässä asiakkaiden tunteminen on suureksi avuksi. Joku asiakas saattaa olla toimistolla vain aamupäivisin ja siksi tarvita vastaukset jo aamun tuntien aikana, Sassali kertoo ja huomauttaa, – toisaalta vastausaika riippuu myös siitä, millaisen palvelupaketin asiakas on itse valinnut.

Monet Tiliampparin asiakkaat etsivät omatoimisesti tietoa Netvisorista, mutta eteen tulee myös tilanteita, joiden kanssa tarvitaan tilitoimiston osaamista. Tällöin tilitoimisto voi hoitaa asian joko itse tai opastaa myös asiakasta tekemään työn itse.

Netvisor toiminnan mahdollistajana

Tiliamppari on vielä nuori yritys, mutta Jarmo Sassalilla itsellään on jo takana pitkä kokemus Netvisorin kanssa. Ohjelmistolla on ollut olennainen rooli jokapäiväisessä työnteossa ja palveluiden tuottamisessa.

– Netvisor on ollut meille toiminnan mahdollistaja. On oikeastaan vaikea kuvitella toisenlaista tilannetta, koska olen käyttänyt Netvisoria ja kymmenen vuoden ajan. On täysin normaalia, että reissusta käsin voi tehdä kiireisimpiä asioista pois. Netvisor on myös mahdollistanut uudenlaisen, enemmän talousjohtajapalveluihin keskittyvän konseptin, Sassali kertoo.

Sertifioitu Netvisor syväosaaja

Netvisor-tilitoimistoilla on mahdollisuus suorittaa sertifiointeja, joissa kouluttaudutaan ohjelmiston eri osioiden syväosaajiksi. Suoritettujen sertifiointien määrä on myös yksi kriteereistä, joiden perusteella tilitoimiston Netvisor Partnertaso määräytyy. Jarmo Sassali on itsekin suorittanut sertifiointeja ja viimeisin tuli palkkapuolelta.

– Täytyy myöntää, että hiukan jopa jännitti että meneekö koe läpi, Sassali naurahtaa, – koulutuksesta oli paljon hyötyä ja sitä sai uusia juttuja, mutta myös vahvistusta jo olemassa oleville ajatuksille. Suosittelisin sertifiointeja muillekin ja nyt kun ajattelee niin sen olisi itsekin voinut suorittaa aiemmin. Asiat ovat kuitenkin menneet hurjaa vauhtia eteenpäin viimeisen parin vuoden aikana.

Fiksu hinnoittelu kantaa pitkälle

Jarmo Sassali kertoo olleensa itse hyvässä asemassa Tiliampparin toimintaa aloitettaessa, koska hänellä oli takanaan jo kymmenen vuoden kokemus Netvisorista. Oma toiminta pystyttiin rakentamaan suoraan sähköiseksi. Millaisia neuvoja hänellä on antaa toimintaansa vasta aloitteleville yrityksille?

– Neuvoksi muille sanoisin, että kannattaa alussa pitää huoli, että myyntiä tulee ja asiakasmäärän saa sellaiselle tasolle, että tulee toimeen. Toisaalta kannattaa myös pitää huoli, että hinta on kohdallaan. Kiinteät hinnat ovat nykyään asiakkaiden suosikkeja, joten kannattaa keskittyä tarjouksen tekemiseen kunnolla. Mutta tärkein tekijä menestyksessä on halu auttaa asiakkaita. Intohimosta tekemiseen syntyy automaattisesti hyvä palvelu, joka taas tuo lisää uusia asiakkaita pitkällä aikavälillä.

***

Netvisorin kumppanuusmalli on rakennettu tuottamaan kilpailukykyä, tukemaan kasvua ja uusasiakashankintaa sekä auttamaan työn ohjaamisessa ja tehokkuudessa. Lue lisää Netvisor-kumppanuudesta


Anni Oksanen työskentelee Netvisorin markkinoinnissa. Vankka kokemus B2B-maailmassa on paljastanut, että yritysten sisältä löytyy monia tarinoita, jotka ansaitsevat tulla kerrotuiksi.