Erilaiset tekoäly- eli AI-työkalut ovat uineet osaksi monia eri palveluita viime aikoina. Niin myös Netvisoriin ja muihinkin Visma Solutionsin ohjelmistoihin, sillä asiakaspalvelussamme palvelee nyt uusi harjoittelija, nimeltään Vispertti.

Netvisor Vispertti-botti

Teknisemmin Vispertti on tekoälyyn perustuva chatbot, joka vastaa Netvisorin käyttöä koskeviin kysymyksiin hakemalla vastaukset tukisivustolta.

Visperttiä voisikin kuvailla 24/7 apunasi olevaksi assistentiksi, joka etsii esittämääsi kysymykseen vastauksen ja linkin syvemmin aiheesta kertovaan ohjeeseen. Vispertti toimii myös tehokkaana hakukoneena silloin, kun etsit tietoa tukisivustolta.

Miksi Visperttiä kannattaa kokeilla – ja mihin?

Esimerkiksi Netvisorin tukisivustolla on tuhansia sivuja täyttä asiaa. Perinteinen hakukone palauttaa listan todennäköisesti hyviä tuloksia, ja käyttäjän tehtäväksi jää arvioida, mitä linkkejä klikkaa, ja mitkä ohittaa.

Vispertti käy salamannopeasti läpi koko tukisivuston, ja antaa linkin kysymykseesi parhaiten vastaavaan ohjeeseen, sekä suoran vastauksen kysymykseesi – tai kertoo, jos ei onnistunut löytämään vastausta. Silloin paras vaihtoehto on kokeilla kysymyksen uudelleenmuotoilua ja tarkistaa, että kysymys koskee vain yhtä asiaa.

Jos Vispertti ei löydä kysymykseesi vastausta, se kertoo, kuinka ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, jossa vastaa ihminen

Jos Vispertti ei löydä kysymykseesi vastausta, se kertoo, kuinka ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, jossa vastaa ihminen. Vispertti ei pääse käsiksi Netvisorissa oleviin asiakastietoihin tai esimerkiksi asiakkaiden asetuksiin, vaan se käyttää lähdeaineistonaan ainoastaan Netvisorin julkisia ohjeita.

Vinkki: rakenna osaamistasi kokeilemalla rohkeasti

Tehtävämme on pitää Netvisorin asiakkaat mukana digipalveluiden kehityksessä. Pidämme riman korkealla, jotta pysymme edelläkävijöinä ja huolehdimme siitä, että asiakkaillamme on uusimmat ja hienoimmat työkalut aina käytössään.

Vispertti on yksi askel tiellä kohti yhä tehokkaampaa ajankäyttöä – sellaista, jossa sinä voit käyttää aikasi arvokkaaseen toimintaan sen sijaan, että kahlaisit tukisivujen aineistoa itse läpi. Kun kokeilet uusia AI-työkaluja rohkeasti jo tänään, rakennat myös omaa osaamistasi tulevaisuutta varten.

Ihmiset eivät katoa digitaalisten ja tekoälypohjaisten työkalujen myötä mihinkään

Me Netvisorilla panostamme voimakkaasti tekoälyn ja erilaisen automaation lisäämiseen ohjelmistoissamme, ja haluamme olla tulevaisuudessakin edelläkävijä tällä saralla. Uskomme, että olemme matkalla kohti maailmaa, jossa erilaiset tuotteessa olevat tekoälyominaisuudet pystyvät auttamaan – niin ohjelmiston käyttöön liittyvissä kuin myös itse yritysten liiketoimintaa koskevissa kysymyksissä.

On myös hyvä muistaa, etteivät ihmiset katoa digitaalisten ja tekoälypohjaisten työkalujen myötä mihinkään! Myös Netvisorin päässä asiakaspalvelun ammattilaiset auttavat asioissa, jotka edellyttävät inhimillistä ymmärrystä ja laajempaa kontekstia; silloin, kun kysymys koskee esimerkiksi asiakaskohtaisia asetuksia tai vaikkapa yllättäen ilmenevää vikatilannetta.

Kokeile Visperttiä täällä vaikka heti >>

(Saat Vispertin auki klikkaamalla sivun oikeassa alareunassa olevaa puhekuplaa.)


Visma Solutions Oy on Suomen johtava pilvipalveluiden toimittaja. Ratkaisujamme käyttää Suomessa jo yli 175 000 yritystä. Missiomme on auttaa suomalaisia yrityksiä olemaan kilpailukykyisiä.