Netvisorilla on viime aikoina investoitu merkittävästi tilitoimistoille tarjottavaan tukeen. Tilitoimistot ovat erittäin tärkeitä kumppaneita, joten haluamme pitää heistä hyvää huolta.

Netvisor-tilitoimistoille on tarjolla monipuolinen tukiverkosto.

Kasvuohjelma on yksi esimerkki ainutlaatuisesta palvelusta. Toinen on uusille Netvisor-tilitoimistoille tarjottava henkilökohtainen tuki. Sitä on tarjolla mm. akuutteihin ongelmatilanteisiin, tuotteen käytön kehittämiseen, tarjousten tekemiseen ja myyntiin.

Kun uusi tilitoimisto tulee Netvisor-kumppaniksi saa se alusta alkaen oman kumppanivastaavan. Kumppanivastaava pysyy tilitoimiston rinnalla koko aloitusvaiheen ja auttaa myöhemminkin ohjelmiston käyttöön liittyvissä kysymyksissä.

Kumppanivastaava on henkilökohtainen tukihenkilö

Pauliina Herrala on yksi Netvisorin kumppanivastaavista. Hänen työpäivänsä kuluu puhelimessa ja nykyaikana nettipalavereissa. Hän auttaa ja tukee vastikään Netvisorin käytön aloittaneita sekä jo pidempään kumppaneina olleita tilitoimistoja.

Kun tilitoimistossa otetaan uusi ohjelmisto käyttöön, liittyy siihen paljon muutakin kuin vain ohjelmiston käytön opettelu. Pauliina opastaa alkuun kaikessa ohjelmistoon liittyvässä.

– Alkuun kuuluu paljon käytännön asioita. Tehdään sopimuksia, aikataulutetaan koulutuksia, käydään läpi meidän prosesseja ja hinnoittelua sekä selvitetään, mistä saa parhaiten apua mihinkin tilanteisiin, Pauliin Herrala kertoo.

Tässä oppii aika hyvin tuntemaan niin kumppanit kuin heidän liiketoimintansakin

Pauliina pitää kumppaneihin tiiviisti yhteyttä. Hän kertoo mm. ohjelmistossa tapahtuvista uudistuksista ja tulossa olevista kampanjoista. Kiireinen nainen pitää työssään erityisesti asiakkaiden auttamisesta. Tilitoimistoväki on hänen mielestään todella fiksuja ja osaavia ihmisiä, joiden kanssa on helppo tehdä yhteistyötä.

– Tässä oppii aika hyvin tuntemaan niin kumppanit kuin heidän liiketoimintansakin. Mitä paremmin heidät oppii tuntemaan, sitä paremmin pystyy myös opastamaan esimerkiksi siinä, miten Netvisor auttaa parhaiten juuri heidän liiketoiminnassaan.

Ohjelmiston myyntiin tarjolla monenlaista tukea

Yksi konkreettinen esimerkki kumppanivastaavan työstä on myynnin tukeminen. Kun uusi tilitoimistokumppani saa tarjouspyynnön, jossa edellytetään tiettyjä toimintoja, voi kumppanivastaava kertoa pystyykö Netvisorilla hoitamaan kaiken vaaditun. Vastaavasti tilitoimiston tehdessä tarjousta voi kumppanivastaava opastaa, mitä ominaisuuksia tai integraatioita kannattaa tarjota ja millä hinnalla.

– Kirjanpitäjät ovat rautaisia asiantuntijoita omassa työssään, mutta ohjelmiston suhteen useimmat tarvitsevat alkuun apua. Myynti ei myöskään ole perinteisesti kuulunut kirjanpitäjien työhön, mutta meidän tuellamme senkin oppii.

Ohjelmiston myyntiin Netvisorilla on olemassa myös varta vasten nimetyt kummimyyjät. Kummimyyjä-toiminta on ainutlaatuista palvelua niin myyntityötä aloitteleville kuin esimerkiksi haastavampien myyntikeissien hoitamiseen.

Kummimyyjä on tilitoimistokumppanille nimetty henkilö, joka esittelee potentiaaliselle Netvisor-asiakkaalle ohjelmiston hyödyt, viimeistelee kaupat tilitoimiston puolesta ja sparraa yleisesti myyntiin liittyvissä asioissa. Kummimyyjät ovat erikoistuneet Netvisorin myyntiin, joten heillä on laaja ymmärrys eri toimialojen tarpeista sekä Netvisorin integraatioista.

Sparrausapua Netvisor-syväosaajalta

Varsinkin pienessä tilitoimistossa kirjanpitäjä joutuu usein pähkäilemään yksin, miten jokin asia olisi parasta hoitaa. Netvisorin palvelutarjontaan on tämän vuoden alusta alkaen lisätty tilitoimistokonsultti, joka auttaa nimenomaan parhaiden käytänteiden kanssa.

Essi Pekkala tunnustautuu Netvisor-nörtiksi. Hän on työskennellyt seitsemän vuotta tilitoimistossa Netvisor-kirjanpitäjänä ja viime vuodet myös Netvisor-tukihenkilönä. Hänellä on kokemusta myös muista taloushallinnon ohjelmistoista, mutta kun Netvisor-konsultin paikka avautui Visma Solutionsilla, tiesi Essi heti, että se on hänen unelma työnsä.

– Tämä työ on minulle unelmien täyttymys, kun olen tällainen Netvisor-nörtti. Työ on monipuolista ja joustavaa. Parasta on, kun voi auttaa kirjanpitäjiä ja palkanlaskijoita todella laajasti, Essi kertoo.

Parasta on, kun voi auttaa kirjanpitäjiä ja palkanlaskijoita todella laajasti

Essi työskentelee Netvisor-kouluttajien ja asiakaspalvelun rajapinnassa. Kun uusi tilitoimisto on käynyt koulutukset läpi, mutta jokin asia on jäänyt epäselväksi, auttaa Essi löytämään vastauksia. Tekniset haasteet ohjelmiston kanssa kuuluvat asiakaspalvelun piiriin, mutta Essi auttaa joskus myös niissä.

– Minun roolini on olla kirjanpitäjän sparraaja. Autan löytämään parhaat toimintatavat ja tehostamaan ohjelmiston käyttöä. Hoksautan asiakkaita käyttämään automaatiota ja annan käytännön vinkkejä, jotta asiat hoituvat nopeammin ja helpommin. Paljon on käyty myös mielenkiintoisia keskusteluita laidasta laitaan, Essi Pekkala kuvailee työtään.

Työtä, jolla on merkitystä

Pauliina ja Essi pitävät työtään mielenkiintoisena, koska ala muuttuu koko ajan. He kokevat myös tekevänsä tärkeää työtä, sillä digitalisoituminen on välttämätöntä kaikille yrityksille lähivuosina ja he kokevat voivansa auttaa monia yrittäjiä alkuvaikeuksien yli.

– Tuotamme tärkeää lisäarvoa uusille tilitoimistokumppaneille. Tarjoamamme neuvonta ja sparrausapu helpottaa arkea ohjelmiston kanssa. Se tuo varmuutta alkuvaiheeseen, kun tietoa tulee niin paljon, ettei kaikkea voi millään omaksua yhdellä kertaa, Pauliina kuvailee.

– Netvisor on enemmän kuin pelkkä työkalu, sillä autamme laajasti kumppaneitamme menestymään. Meillä on monipuolinen tukiverkosto, josta kumppanit saavat konkreettista apua ja lisätietoa. Meillä kumppaneista pidetään aidosti huolta, Essi tiivistää.

Netvisor-kumppanina tilitoimistolla on tukenaan todella laajat tukipalvelut:

  • Ilmainen avaimet käteen -paketilla ohjelmistonvaihto hoituu nyt sujuvammin kuin koskaan. Netvisoriin keskittävä tilitoimisto saa veloituksetta mm. siirtotyöt, 30 tuntia koulutusta, apua myyntiin ja paljon muuta.
  • Kumppanivastaava on tilitoimiston ensisijainen yhteyshenkilö. Hän opastaa alkuun ohjelmiston kanssa ja auttaa kaikissa käytännön asioissa.
  • Tilitoimistokumppaneille kuuluu 10 tuntia koulutusta käyttöönoton yhteydessä.
  • Netvisor -online koulutuksia järjestetään viikottain. Niissä voi syventää osaamistaan.
  • Netvisorin Tukisivut on palvelu itseopiskelijoille, jotka haluavat opiskella uusia ominaisuuksia tai syventää osaamistaan omaan tahtiin. Siellä voi myös suorittaa Netvisor sertifikaatin.
  • Netvisor Community on käyttäjien oma yhteisö, jossa jaetaan tärkeitä tiedotteita, keskustellaan käyttövinkeistä ja ohjelmiston kehittämisestä jne.
  • Tilitoimistokonsultti tarjoaa sparriapua kirjanpidollisen työn tehostamiseen.
  • Asiakaspalvelusta saa vastauksia ohjelmistoa koskeviin teknisiin ja täsmäkysymyksiin.
  • Kumppanitilitoimistoille on myös tarjolla monenlaista valmista materiaalia mm. myynnin ja markkinoinnin tueksi.
  • Jokainen tilitoimistokumppani saa myös oman sivun Netvisor MarketPlaceen, joka toimii yhtenä markkinointikanavana.
  • Jos haluat kysyä lisää Netvisor-kumppanuudesta, ota yhteyttä, niin jutellaan.


    Ani Rumpu on sisällöntuottaja Visma Solutionsin markkinoinnissa. Pitkän linjan journalisti uskoo, että markkinoinnissakin totuus päihittää kaunopuheet.