Taloushallinnon rutiininomaisten prosessien automatisointi on jo arkipäivää yrityksissä. Sähköisen taloushallinto-ohjelmiston hankkiminen on yhtä mahdollista yksinyrittäjälle kuin suurelle konsernille. Hyödyt ovat myös hyvin selkeät aivan kaiken kokoisissa yrityksissä.

Netvisor taloushallinto-ohjelmisto on erinomainen valinta kaiken kokoisille yrityksille, koska se skaalautuu yrityksen kasvun mukana. Pienessä yrityksessä se helpottaa arkea automatisoimalla kirjanpidon kirjauksia.

Toiminnan kasvaessa sen käyttöä voi laajentaa yrityksen tarpeiden mukaan ottamalla käyttöön esimerkiksi palkanlaskentaa, matka- ja kululaskutusta, varastonhallintaa ja konsernitoimintoja. Erittäin laajan integraatiokumppaniverkoston ansiosta Netvisorin ympärille voi rakentaa kaikki yrityksen tarpeet kattavan “best of breed” ohjelmistopaketin.

Peruspaketilla yrittäjyyden alkuun

Pienen yrityksen Netvisor-näkymä

Netvisorin Basic-paketti on erinomainen pienyrittäjän laskutus- ja kirjanpito-ohjelma sekä vaihtoehto kevytyrittäjyydelle. Basic-paketti sisältää sähköisen kirjanpidon ja rajattoman määrän tositteita. Laajasta ohjelmistosta voi siis ottaa aluksi käyttöönsä vain pienen osan ja maksaa vain siitä, mitä käyttää. Kun sinulle avataan kirjanpito-osio, ei sinun myöskään tarvitse huolehtia eksyväsi mittavan ohjelmiston syövereihin, vaan käyttöliittymäsi sisältää vain sinun kirjanpidon ja reskontran toiminnot.

Ohjelmiston käytön laajuudesta riippumatta se toimii aina yhtä automaattisesti. Se maksaa tietyt laskut automaatiosääntöjen mukaisesti ja muistuttaa, jos jotain on unohtumassa. Paketti sisältää myös kirjanpidon perusraportit ja kassavirtatyökalun, joiden avulla pienessäkin yrityksessä on helpompi pysyä ajan tasalla yrityksen varoista.

Jos pelkäät kirjanpidon hintaa, kannattaa vertailla esimerkiksi erilaisten kevytyrittäjyyspalveluiden ja Netvisor + tilitoimisto -kombinaation hintaa. Päätoimiselle yrittäjälle kevytyrittäjäpalvelut tulevat suhteellisen kalliiksi. Monen palvelun perimä komissiomaksu jokaisesta heidän kauttaan kulkeneesta laskusta vaihtelee yleensä 2-5 prosentin välillä. Kulu voi kuulostaa pieneltä, mutta vuoden mittaan summa voi nousta useisiin tuhansiin euroihin, mikä tietysti syö toiminnan kannattavuutta.

Hintavertailu:

Jos esimerkiksi laskutat asiakkaitasi ensimmäisen toimintavuoden aikana 50 000 eurolla, on kevytyrittäjäpalvelulle maksamasi summa 5 prosentin komissiolla 2500 € + alv 24%.

Jos käytät tilitoimistoa ja Netvisor taloushallinto-ohjelmistoa voi vuosittainen palvelumaksu noin 50 000 euron liikevaihdolla toimivassa yrityksessä olla jopa alle 100 € kuukaudessa (hinnat vaihtelevat tilitoimistoittain), eli noin 1200 € vuodessa.

Keskikokoisen yrityksen kattava kokonaispaketti

PK-yrityksen Netvisor-näkymä

Netvisoriin on helppo lisätä uusia toiminnallisuuksia yrityksen toiminnan laajetessa. Core-paketti sisältää kaikki yrityksen tarvitsemat ydintoiminnallisuudet. Automatisoitu taloushallinto kattaa sähköiset osto- ja myyntilaskut, rajattoman määrän tositteita sekä kirjanpidon raportit ja kassavirtaennusteen. Core sopii kaiken kokoisille yrityksille ja siihen voi tarvittaessa lisätä esimerkiksi tuntikirjaukset ja palkanlaskennan.

Automaatio hoitaa puolestasi taloushallinnon rutiinit, kuten kirjanpidon tiliöinnit, laskujen lähettämisen, saatavien seurannan ja ostolaskujen tarkastamisen. Ohjelmisto huomauttaa, jos jokin asia vaatii tarkempaa tutkimista. Sähköisen taloushallinnon ansiosta pystyt seuraamaan yrityksen taloutta päivittäin ajantasaisesti ja myös ennustamaan tulevien kuukausien kassavirtaa.

Netvisorista löytyy myös joukko jo valmiiksi integroituja ohjelmistoja, joiden käyttöönotto tapahtuu napin painalluksella. Näitä ovat mm. nopeaan rahoitustarpeeseen suunniteltu OP Laskulaina ja Intrum Riski-indikaattori, jonka avulla selvität helposti asiakkaiden ja kumppaneiden maksuvalmiuden.

Suuryrityksen kaikki taloudenhoito samassa ohjelmistossa

Suuryrityksen Netvisor-näkymä

Vaikka suurten yhtiöiden taloushallinnon tarpeet ovat täysin erilaiset kuin pienten, palvelee Netvisor niitäkin yhtä hyvin. Kymmenien miljoonien liikevaihtoa pyörittäville yhtiöille Netvisor tarjoaa automaattisen taloushallinnon lisäksi mahdollisuuden ennustaa taloutta rullaavasti, tehdä vuosibudjetteja ja esimerkiksi toimia sähköisessä tilaus-toimitusketjussa suurimpien keskusliikkeiden kanssa.

Netvisorilla voit laatia osabudjetteja eri toiminnoille ja seurata niiden kannattavuuksia kustannuspaikkakohtaisesti. Tarvittaessa pääset porautumaan tuloslaskelmalta tai kustannuspaikoilta aina yksittäiselle tositteelle asti. Kun kaikki tieto on samassa paikassa, on talouden seuraaminen ja ennustaminen helpompaa.

Tämän kokoluokan yrityksillä on yleensä jo muitakin ohjelmistoja, kuten toiminnanohjaus tai kassajärjestelmä käytössään. Tuhansissa integraatioissa testatun rajapinnan ansiosta useimpien ohjelmistojen liittäminen Netvisoriin onnistuu ilman suuria ja kalliita projekteja.

Integraatioiden kautta tieto kulkee myös automaattisesti muihin järjestelmiin ja niistä takaisin. Netvisorin integraatiokumppaneista löytyy myös monia suuryritysten tarpeisiin soveltuvia ohjelmistoja, kuten raportointityökalu Supermetrics.

Ottamalla Netvisorin tuntikirjaukset ja palkanlaskennan käyttöön, säästyy palkanlaskijoiden ja kirjanpitäjien työaikaa merkittävästi. Työntekijät kirjaavat työtunnit järjestelmään itse, esimiehet tarkistavat ne sieltä ja ohjelmisto laatii niiden pohjalta palkkalaskelman lähes automaattisesti. Palkanlaskijan tehtäväksi jää vain poikkeuksien tarkistaminen ja laskelmien lähettäminen. Palkkatiedot kirjautuvat kirjanpitoon automaattisesti palkanmaksun yhteydessä.

Premium on kaiken kattava paketti

Professional-pakettia voi laajentaa entisestään ottamalla käyttöön Premium-paketin, joka sisältää edellisten lisäksi myös laajennetun tuote- ja varastonhallinnan. Netvisor on ainoa suomalainen taloushallinnon ohjelmisto, jossa on mukana näin laaja tuote- ja varastonhallinta. Se sisältää mm. reaaliaikaisen varastokirjanpidon ja -raportoinnin, automaattiset varastotapahtumat, viivakoodikäsittelyn, valittavat arvostusmenetelmät sekä toimittajakohtaisen tuoterekisterin.

Jos kiinnostuit ohjelmistosta, ota yhteyttä Netvisor-myyntiin. Asiantuntevat myyjämme osaavat opastaa sinua oikean kokonaisuuden valinnassa.
Puhelin myyntiin: 010 778 3700 / sähköposti [email protected]


Ani Rumpu on sisällöntuottaja Visma Solutionsin markkinoinnissa. Pitkän linjan journalisti uskoo, että markkinoinnissakin totuus päihittää kaunopuheet.