Keskittäminen antaa enemmän aikaa asiakaspalvelulle
Tilitoimisto Ekomia käyttää Netvisoria pääasiallisena taloushallinnon ohjelmistonaan. Viimeisen kolmen vuoden aikana myös valtaosa Ekomian asiakkaista on siirtynyt käyttämään Netvisoria. Tämä on mahdollistanut sen, että monet kirjanpitoon ja yleisesti taloushallintoon liittyvät tehtävät ovat tehostuneet. Nyt aikaa jää enemmän asiakaspalvelulle ja lisäarvopalveluiden tuottamiselle.
Tilitoimisto Ekomia on Heini Eringon (os. Poutiainen) vuonna 1998 perustama yritys. Ekomian toimisto sijaitsee Lappeenrannassa, mutta asiakkaita palvellaan valtakunnallisesti ympäri Suomen.
– Nykyisin meitä on täällä neljä osakasta. Koko yrityksessä työskentelee yhteensä 11 henkilöä, kertoo Hanna Buuri, Ekomian toimistopäällikkö ja yksi osakkaista (kuvassa oikealla).
Kaikki asiakkaat Netvisorin käyttäjiksi
Ekomia käyttää omaan taloushallintoonsa Netvisoria. Viimeiset kolme vuotta Ekomia ja Ekomian asiakkaat ovat olleet mukana myös Netvisorin liiketoiminnan keskittämiseen liittyvässä projektissa. Keskittämisen tavoitteena on, että projektin päätyttyä kaikki Ekomian asiakkaat käyttäisivät Netvisoria.
– Tarkoituksena on, että muita ohjelmistoja ei olisi enää juuri ollenkaan käytössä, ihan sellaisia yksittäisiä poikkeuksia lukuun ottamatta, Buuri toteaa.
– Projektissa on mukana Netvisorin puolelta projektipäällikkö. Sen lisäksi he tarjoavat meille koulutusta, ovat mukana ohjelmistojen käyttöönotoissa ja muutenkin tukena koko prosessissa, Buuri jatkaa.
Helppokäyttöisyys saa kiitosta
Ekomian asiakkaat ovat ottaneet Netvisorin hyvin vastaan. Asiakkailta tulleen palautteen perusteella käyttökokemukset ovat olleet kautta linjan erinomaisia.
Netvisorin mobiilisovellukset ovat keränneet asiakkailta kiitosta. Esimerkiksi kuitit voi lähettää järjestelmään heti oston jälkeen, eikä niitä tarvitse kantaa enää mukana
– Asiakkaat ovat tykänneet erityisesti Netvisorin helppokäyttöisyydestä, ajantasaisuudesta ja läpinäkyvyydestä, summaa Anna Hasu, Ekomian tiimipäällikkö ja yksi osakkaista.
– Netvisorin mobiilisovellukset ovat keränneet asiakkailta kiitosta. Esimerkiksi kuitit voi lähettää järjestelmään heti oston jälkeen, eikä niitä tarvitse kantaa enää mukana. Mobiilisovelluksella voi käsitellä myös esimerkiksi ostolaskuja, Buuri kertoo.
“Työ on tehostunut keskittämisen myötä”
Myös Ekomian omat työntekijät ovat tykästyneet Netvisoriin. Vaikka uuden järjestelmän käyttöönotto aluksi tietysti hieman jännitti, on Netvisor osoittautunut käytössä erittäin hyväksi valinnaksi. Kun myös asiakkaat käyttävät Netvisoria, on moni asia helppo esimerkiksi automatisoida. Tämä säästää suoraan Ekomian työntekijöiden työaikaa.
Netvisor on parantunut omaa työhyvinvointiani. Enää ei ole sellaista kiirettä ja painetta, joka on tuonut stressiä.
– Työ on tehostunut keskittämisen myötä. Meillä on enemmän aikaa asiakaspalvelulle ja lisäarvopalveluiden tuottamiselle, Buuri kiittelee.
– Netvisor on parantunut omaa työhyvinvointiani. Enää ei ole sellaista kiirettä ja painetta, joka on tuonut stressiä. Työnteko on kevyempää kuin ennen, eikä enää tule sellaista ruuhka-aikaa aina tiettyyn aikaan kuukaudesta. Todennäköisesti tämä auttaa myös kevään kiireessä, Hasu iloitsee.
Buurin ja Hasun mielestä kaikista tärkeintä Netvisorin kanssa tehtävässä yhteistyössä on ollut heiltä saatu tuki.
– Meitä ei ole jätetty oman onnemme nojaan tämän projektin tai itse ohjelmiston kanssa. Tärkeää on ollut tietysti myös työtapojen tehostuminen ja järkevämmäksi muuttuminen Netvisorin käyttöönoton myötä, Buuri kiteyttää.