Remedy Entertainment on yksi Suomen vanhimmista ja menestyneimmistä peliyhtiöistä. Nekin, jotka eivät ole koskaan pelanneet Max Paynea, Alan Wakea tai Quantum Breakia, ovat joskus kuulleet niistä tai ehkä nähneet Mark Wahlbergin tähdittämän, Max Payne-peliin pohjautuvan Hollywood-elokuvan. Kesäkuun alussa Remedy Entertainment Oy listautui Helsingin pörssiin, tavoitteenaan kasvaa ja kehittää samanaikaisesti useampia markkinoilla erottuvia pelejä.

Remedy Entertainment käyttää Netvisoria

Remedyllä on ollut käytössään Netvisor-taloushallinto-ohjelma nyt viitisen vuotta. Financial controller Niko Starkin mukaan pörssiin listautuminen ei ole vaikuttanut heidän Netvisorin käyttöönsä, vaan edelleen kaikki tarpeelliset kirjanpidolliset velvoitteet voidaan hoitaa Netvisorissa.

Pörssiin listautumisen jälkeenkin kaikki tarpeelliset kirjanpidolliset velvoitteet voidaan hoitaa Netvisorissa.

Vaikka Netvisor on taloushallinto-ohjelma, käytetään sitä Starkin mukaan Remedyssä jopa osana toiminnanohjausta. Sen avulla seurataan hyvin tarkasti muun muassa, miten eri projektien kulut kehittyvät. Sen lisäksi Netvisorissa hoidetaan yrityksen kirjanpito, osto- ja myyntireskontra sekä palkanlaskenta.

Talouden raportit helposti ja nopeasti

Netvisor on financial controllerin jokapäiväinen työkalu. Joka aamu ensi töikseen Niko Stark avaa Netvisorin ja tarkistaa sieltä päivän talousluvut. Rutiinikirjanpidon hoitaa tilitoimisto Azets Insight, mutta Starkin mukaan hänelläkin riittää tekemistä Netvisorin parissa. Päivittäin hän käyttää aikaa yrityksen talouslukujen tarkkailuun, raportointiin ja talouden analysointiin.

– Tärkeä osa työtäni on, että ymmärrän missä firma menee. Netvisoria en käytä suoraan tulevaisuuden ennustamiseen, mutta siirrän sieltä toteutuneet talousluvut toiseen ohjelmaan ennusteiden tekemistä varten.

Helppo käyttää

Niko Stark käytti Netvisoria ensimmäisen kerran tullessaan töihin Remedylle vuonna 2014. Hänen mielestään ohjelmiston käyttö oli helppo opetella ja samaa viestiä hän on kuullut myös yrityksen muilta Netvisor-käyttäjiltä.

– Ihmiset oppivat käyttämään sitä melko nopeasti, koska toimintaperiaate on hyvin samankaltainen kuin muissakin selainpohjaisissa järjestelmissä. Jokainen pystyy itsekseen opettelemaan käytön, mikä on erittäin hyvä asia tällaisessa järjestelmässä, Niko Stark sanoo.

Remedy Entertainmentilla oli vuonna 2016 tilinpäätöksen mukaan keskimäärin 123 työntekijää ja yrityksen liikevaihto oli runsaat 16 miljoonaa euroa. Niko Starkin mielestä Netvisor toimii erinomaisesti juuri tämän kokoisessa yrityksessä.

Parasta tässä järjestelmässä on sen käytettävyyden yleinen sujuvuus.

– Meidän kokoluokan firmalle se on suhteellisen yksinkertainen kokonaisuus. Verrattuna joihinkin jättimäisiin järjestelmiin, saan Netvisorista hyvin nopeasti ulos sen, mitä tarvitsen. Minusta parasta tässä järjestelmässä on sen käytettävyyden yleinen sujuvuus.

Ainoat ongelmat Netvisorin kanssa on koettu rajapinnoissa muihin ohjelmistoihin.

– Rajapinnat toisiin järjestelmiin eivät koskaan ole mitään yksinkertaisia juttuja. Joihinkin haasteisiin on törmätty, mutta kyllä me aiomme jatkossakin käyttää Netvisoria yhdessä mahdollisten uusien järjestelmien kanssa.

Kansainväliset laskut kätevästi Netvisorista

Remedy Entertainment tekee paljon kauppaa ulkomaille. Netvisorilla laskutus onnistuu erinomaisesti myös muihin maihin ja valuuttoihin. Järjestelmässä on peruslaskupohja, jota voi muokata kunkin maan vaatimusten mukaiseksi. Pohjia voi muokata jopa asiakaskohtaisiin tarpeisiin. Valuuttakursseja ei tarvitse seurata ja laskea itse.

– Laskut pystyy lähettämään ulkomaille suoraan Netvisorista, joka noutaa valuuttakurssit automaattisesti, Niko Stark kertoo.

Netvisorista löytyy muitakin muokattavia ominaisuuksia, joiden avulla käyttäjä voi editoida järjestelmää omiin tarpeisiinsa sopivaksi. Niko Stark on muun muassa muokannut seurantakohteita ja projektirivejä niin, että hänen on helpompi seurata talouden kehitystä ja vertailla lukuja keskenään.

Kokeile Netvisoria ilmaiseksi.


Ani Rumpu on sisällöntuottaja Visma Solutionsin markkinoinnissa. Pitkän linjan journalisti uskoo, että markkinoinnissakin totuus päihittää kaunopuheet.