Clento on jatkossa Netvisor KYC. Tuomme asiakkaan tunnistamispalvelun osaksi Netvisor tuoteperhettä, jotta voimme tarjota asiakkaillemme entistä laajempia ja kattavampia palveluita.

Clento on nyt Netvisor KYC

Viranomaisvalvonnan merkitys liiketoiminnassa on kasvussa. Yritysten on yhä tärkeämpää tietää, kenen kanssa ne tekevät kauppaa, sillä rahanpesulain vaatimukset kiristyvät. Uskomme, että tämänkaltainen valvonta vain lisääntyy tulevaisuudessa ja siksi haluamme tarjota asiakkaillemme turvallisen palvelun myös näiden velvoitteiden noudattamiseen.

Sääntely ja asiakkaan tunteminen eivät koske vain pankkeja tai finanssialan yrityksiä, vaan tuhansia muitakin yrityksiä, jotka ovat tekemisissä toisten yritysten tai yksityishenkilöiden talouden kanssa: muun muassa tilitoimistoja, kiinteistönvälittäjiä ja asianajotoimistoja. Osa yrityksille asetettavista vaatimuksista on lakisääteisiä velvoitteita, kun taas osa on vapaaehtoisia.

Visma Solutionsin taloushallinto-ohjelmistojen liiketoiminta-alueen johtaja Janne Lyytikäinen arvioi, että vastuut laajenevat ja tulevat osaksi arkea yhä useammassa yrityksessä.

– Tulevaisuudessa on tärkeää, että me kaikki tiedämme kenen kanssa teemme kauppaa. Me haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisimman helpon ja tehokkaan tavan toimia läpinäkyvästi ja kestävästi, Lyytikäinen kertoo.

Velvoitteet voitava hoitaa helposti ja turvallisesti

Netvisor KYC on asiakkaan tuntemiseen tarkoitettu, automaatiota hyödyntävä järjestelmä. Palvelun avulla automatisoit asiakkaan tuntemistietojen käsittelyn, otat huomioon kaikki asiakkaan tuntemiseen liittyvät tarpeet ja varmistat yrityksesi vaatimustenmukaisuuden nyt ja tulevaisuudessa.

Järjestelmä on suunniteltu vastaamaan jokaisen rahanpesulain mukaisen ilmoitusvelvollisen tarpeita – toimialasta ja yrityksen koosta riippumatta. Netvisor KYC:n avulla helpotat myös tunnistettavien asiakkaidesi arkea.

Janne Lyytikäisen mukaan on vain loogista, että Netvisor tuoteperhe tarjoaa asiakkailleen myös KYC (Know Your Customer) -palvelut talouden- ja liiketoiminnan johtamisen palveluiden ohessa.

– Me Netvisorissa haluamme olla edelläkävijöitä ja tarjota nämä palvelut asiakkaillemme jo ennen kuin ne muuttuvat pakollisiksi kaikille.

Jatkossa Netvisor KYC on helposti käytettävissä oman käyttöliittymän tai API-rajapinnan kautta myös Visma Solutionsin muiden palveluiden kuten Fivaldin, Severan ja ValueFramen kautta. Vastaavasti se tulee olemaan liitettävissä kumppaneidemme palveluihin.

Netvisor on paljon enemmän kuin vain taloushallinto-ohjelmisto

Netvisorilla käyttökokemuksen yhtenäistäminen ja brändien yhdenmukaistaminen ovat osa tätä muutosta. Netvisor-brändi on erittäin tunnettu pienissä ja keskisuurissa yrityksissä sekä tilitoimistoissa.

Koemme, että eri tasoiset velvoitteet, kuten ESG-raportointi ja yleensä vastuullinen toiminta, ovat luontainen osa Netvisorin tarjoamaa kokonaisuutta. Clenton muuttuminen Netvisor KYC:iksi on myös osa tätä kehitystä.

Jatkossa Netvisorin tuotetarjooma sisältää talouden ja liiketoiminnan johtamisen ohjelmiston (Netvisor), erillisen palkanlaskentaohjelmiston (Netvisor palkat) sekä Netvisor KYC -palvelun (ent. Clento). Ne on suunniteltu toimimaan saumattomasti yhdessä, tarjoten asiakkaille kokonaisvaltaisen taloushallinnon ratkaisun.

Netvisorin taloushallintopalveluita käyttää jo nyt noin 40 000 pk-yritystä ja valtaosa suomalaisista tilitoimistoista on kumppaneitamme. Me pystymme tarjoamaan asiakkaillemme jotain ainutlaatuista.

– Me Netvisorissa huolehdimme siitä, että asiakkaamme pystyvät hoitamaan viranomaisvelvoitteensa mahdollisimman helposti ja tehokkaasti. Näin vahvistamme asemaamme Suomen johtavana taloushallinnon ja liiketoiminnan johtamisen ratkaisujen tarjoajana. Tuotamme asiakkaillemme arvoa, jota kilpailijat eivät pysty tarjoamaan, Janne Lyytikäinen tiivistää.

Netvisor KYC tarjoaa markkinoiden kattavimmat asiakkaiden tuntemispalvelut näppäränä pilvipalveluna. Tutustu ohjelmistoon tarkemmin nettisivuilla: netvisor.fi/kyc


Ani Rumpu on sisällöntuottaja Visma Solutionsin markkinoinnissa. Pitkän linjan journalisti uskoo, että markkinoinnissakin totuus päihittää kaunopuheet.