logo-Artboard 3

Nykyaikaista yritystä johdetaan tiedon avulla. Saadakseen kaiken tarvittavan tiedon, täytyy yrityksellä useimmiten olla useita järjestelmiä käytössään. Ja, jotta tieto niiden välillä kulkee automaattisesti, täytyy niiden olla integroituna toisiinsa. Vain siten voi olemassa olevasta tiedosta saada kaiken hyödyn irti yrityksen kehittämistä varten.

Visma Solutionsilla on tällä hetkellä noin 250 integraatiokumppania. Me haluamme keskittyä kehittämään omia ohjelmistojamme mahdollisimman hyviksi ja siksi olemme rakentaneet laajan kumppaniverkoston, josta asiakkaamme voivat löytää tuotteistetut, juuri oikeat ratkaisut heidän tarpeisiinsa. Kumppaneinamme on muun muassa toiminnanohjaus-, verkkokauppa-, työajankirjaus- ja palkanlaskentaratkaisuja.

Kumppaneihimme voi tutustua MarketPlacessa, joka on yksi kumppaneille tarjoamistamme eduista. MarketPlacen kautta kumppanit saavat ilmaisen markkinointikanavan, jonka kautta asiakkaat löytävät helposti tarvitsemansa palvelun. Kuukausittain pari tuhatta Visma Solutionsin asiakasta käyttää MarketPlacea. Kumppanimme saavat näkyvyyttä myös tilitoimistoverkostossamme, jonka kautta asiakaspotentiaali nousee kymmeniin tuhansiin suomalaisyrityksiin.

Tilitoimistoverkostomme kautta asiakaspotentiaali nousee kymmeniin tuhansiin suomalaisyrityksiin.

Tärkein hyöty Visma Solutionsin kumppanuudesta ovat kuitenkin rajapinnan kautta tarjoamamme erinomaiset palvelut.

– Meidän kauttamme kumppanit saavat esimerkiksi erittäin toimivan taloushallinnon kokonaisuuden tai sähköisen allekirjoituksen, joita heidän ei tarvitse itse rakentaa, vaan he voivat keskittyä täysin omaan ydinosaamiseensa, kertoo Visma Solutionsin ohjelmistokumppani liiketoiminnasta vastaava Kari Ryynänen.

Lisäksi tarjoamme kumppaneille fasiliteetteja integraation rakentamista varten sekä teknistä tukea, koulutusta, materiaaleja ja sparrausta siitä, miten asiakkaan prosesseja saadaan suoraviivaistettua.

Sitoutuneille ja kasvuhaluisille kumppaneille voimme tarjota myös yhteistä myyntikampanjaa, jossa hyödynnämme outbound – liidihankintaan erikoistunutta Sales Development-tiimiämme.

Flowvyn ja Netvisorin yhteinen menestystarina

Leipomoalan johtava toiminnanohjausjärjestelmä ilmoitti viime vuonna, ettei se enää jatka järjestelmän päivittämistä vuoden 2018 jälkeen. Tämän vuoksi noin 200 leipomoa oli jäämässä ilman järjestelmätukea. Tämä sai aikaan melkoisen vipinän alan toimijoissa ja myös SKJ Systems päätti lähteä tarjoamaan omaa Flowvy-järjestelmäänsä leipomoille. SKJ:n myynninkehittämisjohtaja Jouni Hyttinen kertoo, että hyvin nopeasti he tajusivat, etteivät he pärjää kilpailussa yksinään, vaan he tarvitsivat kumppanin.

– Myyntikeskusteluissa kävi ilmi, että kilpailijalla on toiminnanohjauksen lisäksi myös taloushallinto samassa järjestelmässä ja asiakkaat halusivat nimenomaan kokonaispaketin. Koska meillä ei ole taloushallintoon järjestelmää, piti meidän etsiä siihen tarpeeseen kumppani. Totesimme, että Netvisor on paras toimija alalla ja kun yhteistyökyvykkyyskin oli hyvä, päätimme aloittaa yhteisen myyntikampanjan leipomoihin, Hyttinen kertoo.

Totesimme, että Netvisor on paras toimija alalla.

Flowvyn ja Netvisorin välillä oli jo olemassa oleva integraatio, mutta sitä laajennettiin kattamaan monipuolisemmin Netvisorin taloushallinnon palveluita. Sen jälkeen alkoikin yhteinen myynti- ja markkinointikampanja. Potentiaalisille asiakkaille piti saada viestittyä selkeästi, että integraation ansiosta heille oli tarjolla toiminnanohjauksen ja taloushallinnon sisältävä kokonaisratkaisu.

Yhteiskampanjassa SKJ Systems huolehti kohdennetusta digi- ja printtimarkkinoinnista, ja Visma Solutionsin myyntitiimi puhelinmyynnistä. Markkinointia ja myyntiä tehtiin lähes koko vuoden 2018 ajan ja kampanja jatkuu vielä vuonna 2019. Aluksi julkaistiin mainoksia Leipurilehdessä ja lähetettiin leipomoille perinteinen mainoskirje. Sitten heitä lähestyttiin sähköisellä uutiskirjeellä. Leipureita tavattiin myös leipomopäivillä ja lopulta toteutettiin soittokierros.

– Kampanjan eri osat täydensivät toisiaan erinomaisesti. Aktiivisen printtimarkkinoinnin ansiosta tuote oli valmiiksi tuttu, kun soittokierros leipomoihin aloitettiin ja sitä kautta keskustelu oli helpompi avata. Soittokierroksella saimme sovittua kymmeniä etäpalavereita ja kauppaakin on tehty jo mukavasti. Ehdottomasti jatkamme vastaavaa kampanjointia Netvisorin myyntitiimin kanssa tänäkin vuonna, Hyttinen summaa.

Mitä etsimme?

Voidaksemme tarjota asiakkaillemme entistäkin parempia palveluita, laajennamme kumppaniverkostoamme vuoden 2019 aikana. Haluamme kumppaneiksi yrityksiä, jotka uudistavat toimialaa tai toimintatapoja, joilla on halu kasvaa ja jotka pystyvät parantamaan asiakkaidemme liiketoimintaa. Kari Ryynäsen mukaan hyvä kumppani tarjoaa asiakkaille tärkeitä liiketoiminnan kehittämispalveluita ja sen oma toiminta on vakaalla pohjalla.

– Me haluamme varmistaa, että kumppaniksi otettavat yritykset pysyvät kumppaneinamme pitkään, eikä asiakkaiden tarvitse pelätä juuri hankkimansa palvelun kaatumista yrityksen konkurssiin, Ryynänen perustelee.

Etsimämme kumppanit pystyvät konkretisoimaan hyödyn, jonka asiakas saa heidän ja Visma Solutionsin tuotteiden integroimisesta. Heillä täytyy olla käsitys siitä, miten paljon integraatio säästää asiakkaan aikaa ja rahaa.

– Automatisointi tai digitalisointi ei ole se hyöty. Ne ovat välineitä, joilla hyötyjä saavutetaan, Ryynänen tarkentaa.

Jos kiinnostuit ja haluat kuulla lisää Visma Solutionsin kumppanuuksista, klikkaa itsesi kumppanuus-sivuillemme ja lähetä sitä kautta yhteydenottopyyntö.


Ani Rumpu on sisällöntuottaja Visma Solutionsin markkinoinnissa. Pitkän linjan journalisti uskoo, että markkinoinnissakin totuus päihittää kaunopuheet.