Palkanlaskenta paremmaksi

Työntekijä muistelee aamulla kiireessä kahden viikon työtunteja tuntilistan palauttamista varten. Työnantaja etsii lukuja eri paikoista tehdäkseen ennustetta ja arvioidakseen yrityksen taloudellista tilaa ja mahdollisia hankintoja. Tilitoimisto kirjaa samat tunnit ja tiedot useampaan järjestelmään. Kuulostaako tutulta?

Työntekijällä, työnantajalla ja tilitoimistolla on jokaisella oma roolinsa henkilöstöhallinnossa ja palkanlaskennassa. Kuviossa ei välttämättä ole mikään suoranaisesti pielessä, ja prosessi sujuu ihan hyvin ilman suurempia ongelmia. Jos homma toimii, miksi nämä roolit kannattaisi siirtää samaan järjestelmään?

Työntekijöille enemmän tietoa

Kun työntekijä kirjaa itse työtunnit ja poissaolot, hän pystyy samalla tarkistamaan, että tunnit ovat oikein. Palkkakuittien ollessa yhdessä paikassa – joko järjestelmässä tai verkkopankissa, on niidenkin tiedot vaivatonta tarkistaa.

Työntekijän tietoisuus omasta toiminnasta lisääntyy, kun hän näkee pitämättömät lomapäivät, palkkakuitit ja liukumat yhtenä kokonaisuutena.

Yritystoiminnasta selkeämpi kokonaiskuva

Palkkakustannukset ja siihen liittyvät maksut ovat iso, usein jopa suurin osa yrityksen kuluista. Näiden kulujen pitää näkyä automaattisesti yrityksen kassavirtaennusteessa, jotta yritys voi luotettavasti suunnitella liiketoimintaansa.

Työnantaja on ajan tasalla työntekijöiden poissaoloista, tehdyistä tunneista sekä kertyneistä lomapäivistä ja liukumista. Työsuhdetta pystytään hallitsemaan helpommin yhdestä paikasta ja muutokset esimerkiksi palkassa hoituvat koko taloushallinnon läpi yhdellä kirjauksella. Yhteinen järjestelmä luo läpinäkyvyyttä molempiin suuntiin, kun työnantaja sekä työntekijä näkevät samat tiedot samanaikaisesti.

Tilitoimistolle tehokkaampia työtunteja

Asiakkaan kanssa yhteinen järjestelmä tuo automatisoidusti palkanlaskijan tarvitsemat tiedot yhteen paikkaan. Automatisointi poistaa esimerkiksi tuntien kirjaamisen useaan kertaan ja raportointi on helpommin toteutettavissa. Palkanlaskija voi keskittyä tietojen tallentamisen sijaan käyttämään osaamistaan tiedon tulkintaan ja hyödyntämiseen, ajasta, paikasta ja paperilla toimitetuista tositteista tai kuiteista riippumatta.

Aloitetaanko heti?

Hoituuko teillä palkanlaskenta ja siihen liittyvät prosessit yhdessä järjestelmässä? Jos ei, nyt on oiva aika tehdä muutos!

Jos olet jo Netvisor-asiakas, aloita henkilöstöhallinnon ja palkanlaskennan tehostaminen täältä.
Jos Netvisor on sinulle uusi tuttavuus, tutustu Netvisoriin täältä tai kokeile sitä saman tien veloituksetta.


Visma Solutions Oy on Suomen johtava pilvipalveluiden toimittaja. Ratkaisujamme käyttää Suomessa jo yli 35 000 yritystä. Missiomme on auttaa suomalaisia yrityksiä olemaan kilpailukykyisiä.