Myyntilaskutus – näin tunnistat pullonkaulat

Myyntilaskutuksen tehostaminen on nopea tapa helpottaa yrittäjän arkea ja tehdä yrityksen toiminnasta ammattimaisempaa. Tällä lyhyellä tarkistuslistalla tunnistat laskutuksen pullonkaulat ja mahdollisen muutostarpeen yrityksessäsi.

Tunnistatko itsesi?

  • Ylläpidät manuaalisesti laskupohjia
  • Laskutuksessa sattuu helposti virheitä
  • Sähköpostin liite on sama kuin sähköinen lasku
  • Laskutus on paikka- ja henkilösidonnaista

Jos tunnistat, jo laskun luominen on yrityksessäsi pullonkaula. Laskutus vaatii liikaa aikaa ja energiaa ja on alttiina virheille.

Käytätkö arvokasta aikaasi?

  • Seuraat suorituksia verkkopankista
  • Huolehdit manuaalisesti maksamattomista laskuista
  • Pidät yllä Exceliä, jotta voit seurata myyntejä
  • Arkistoit vanhat laskusi mappeihin

Jos käytät, se on hukkaan heitettyä aikaa. Manuaalinen seuranta pitkittää saatavien kotiutumista ja sinun on vaikea tunnistaa myynnin kehitystä.

Toimitaanko yrityksessäsi näin?

  • Yrityksessä pidetään varjokirjanpitoa, jotta tiedetään kuukauden myynnit ja kulut
  • Välitätte myyntilaskut ja muun aineiston manuaalisesti tilitoimistolle
  • Yrityksen kirjanpitoa tai talousraportteja ei ole mahdollista nähdä reaaliajassa

Jos toimitaan, viimeistään nyt on aika tehdä muutos.

Aloitetaanko heti?

Muutoksen tekeminen ei ole raskas projekti. Myyntilaskutus, ostolaskutus ja kirjanpito voidaan tuoda yhteen automatisoituun ohjelmistoon. Pohjatiedot hoituvat kätevästi tietojen tuonnilla vanhoista ohjelmistoista.

Tulokseksi lupaan ajansäästöä, nopeamman rahankierron tehdystä työstä ja myynneistä, huolettomampaa kirjanpitoa sekä reaaliaikaisen raportoinnin ja lisää ennustettavuutta.

Jos olet jo Netvisor asiakas, aloita myyntilaskutuksen käyttöönotto täältä.

Jos Netvisor on sinulle uusi tuttavuus, tutustu Netvisoriin täältä tai kokeile sitä saman tien veloituksetta.


Juha Kuokkanen hengittää ja elää digitalisaatiosta. Kenenkään ei kannata tuhlata aikaa asioihin, jotka voi tehdä helpommin, nopeammin tai automatisoida kokonaan. Juhalla on yli kuuden vuoden kokemus Netvisorin ja Visma Solutionsin markkinoinnissa.