logo-Artboard 3

ID BBN on tyytyväinen Eazybreak-Netvisor integraatioonsa.

Yritykselle on tänä päivänä tärkeää houkutella parhaat tekijät riveihinsä ja pitää heidät tyytyväisinä sekä inspiroituneina. ID BBN:n Susanna Juusti kokee, että työsuhde-edut toimivat tässä erinomaisena valttikorttina. Yrityksellä olikin ennen yksittäisiä sopimuksia joidenkin kuntosalien kanssa, joiden lisäksi työntekijät saivat tuoda työnantajalle kuitteja korvattaviksi maksamistaan liikunta- ja kulttuuripalveluista.

– Meille on työnantajana tärkeää, että henkilöstömme voi hyvin. Luovassa työssä menestyäksemme tarvitsemme lisäksi arkeen luovuutta stimuloivia virikkeitä, mitkä voivat olla esimerkiksi erilaisia kulttuuritapahtumia. Siksi olemme tarjonneet henkilöstölle liikunta- ja kulttuuriedun yrityksen koko eliniän ajan, 1990-luvulta alkaen. Toimintamallimme ei kuitenkaan ollut ihan tätä päivää, joten viime vuonna päätimme päivittää liikunta- ja kulttuurietumme nykyaikaan, ID BBN:n VP – Customer Experience Susanna Juusti kertoo.

Eazybreakin ja Netvisorin integraatio on automatisoinut prosessin, johon yrityksessämme osallistui aiemmin 2-3 henkilöä.

Kuittisysteemistä haluttiin ehdottomasti eroon, koska se ei ollut Verohallinnon viimeaikaisen ohjeistuksen mukainen toimintatapa. Kuittirumban hallinnointi työllisti todella paljon kirjanpidossa, sillä ainoa raportointikeino oli kirjata joka ikinen kuitti excel-listoihin. Riski virheistä oli tällaisessa kirjanpidossa melko suuri.

Excel-listat olivat myös ainoa keino, jolla työntekijät pystyivät tarkistamaan käytettävissä olevan etuutensa määrän. Järjestely oli siis hankala myös työntekijöille, koska he joutuivat jatkuvasti kyselemään jäljellä olevia saldojaan työnantajalta.

Työläästä kuittijärjestelystä eroon

Yrityksen ja sen henkilöstömäärän kasvaessa kuittien pyörittely excel-kirjanpitoineen alkoi olla turhauttavan työlästä. Siksi Juusti halusi löytää ID BBN:lle mahdollisimman yksinkertaisen, selkeän ja vähätöisen tavan hallinnoida liikunta- ja kulttuurietuja. Palvelutarjontaa haluttiin myös laajentaa ja tasapuolistaa etenkin liikuntaedun osalta, koska henkilöstö pystyi aiemmin hyödyntämään vain muutamia kuntosaleja.

Juusti alkoi etsiä vaihtoehtoista ratkaisua keväällä 2018. Vieraillessaan Visma Solutionsin järjestämässä Solutions’18 -tapahtumassa hän törmäsikin Eazybreakin ja Netvisorin integraatioon, joka yhdistää työsuhde-edut Netvisorin palkkahallintoon. Juusti vakuuttui ratkaisun sopivuudesta ID BBN:n tarpeisiin miltei välittömästi. Eazybreak-etujen käyttäminen mobiilisovelluksella on myös koettu nykyaikaiseksi maksutavaksi.

Eazybreak ja Netvisor automatisoivat prosessin lähes täysin

– Eazybreakin ja Netvisorin integraatio on automatisoinut prosessin, johon yrityksessämme osallistui aiemmin 2-3 henkilöä. Integraation käyttöönoton jälkeen siitä ei ole ollut mitään vaivaa. Riittää, että tarkistamme liikunta- ja kulttuuriedun saajien tiedot Netvisorista pari päivää ennen edunjakopäivää ja maksamme saldonlisäyksen ennakkolaskut ajallaan, Susanna Juusti sanoo.

Integraation käyttöönotto hoitui muutamassa minuutissa Netvisor Storesta. Ensimmäisen ennakkolaskun maksamisen jälkeen etujen jakaminen, edunsaajien tietojen päivittäminen Eazybreakiin ja käytettyjen etujen raportointi Netvisorin palkkahallintoon ovat hoituneet automaattisesti. Työntekijät voivat tarkastella Eazybreak-etujensa käyttöä sovelluksessa, käyttäjätilillä netissä ja vielä palkkakuiteillakin, joten omassa edunkäytössä pysyy varmasti tilanteen tasalla.

ID BBN on hyödyntänyt Eazybreakia ja Netvisor-integraatiota syyskuusta 2018. Juustin mukaan integraatio on säästänyt yritykseltä pari tuntia työaikaa kuukausittain, mutta suurimmaksi hyödyksi hän kokee kuittirumbasta irti pääsemisen ja sitä kautta helpottuneen arjen. Aikaa ja virheitä säästyy myös esimerkiksi tilintarkastuksessa. Juusti onkin valmis suosittelemaan integraatiota yrityksille, joita kiinnostaa turhan työn poistaminen arjestaan.

ID BBN on markkinoinnin automaation asiantuntijayritys ja modernien markkinointiteknologioiden, kuten dataohjatun ja prediktiivisen markkinoinnin, edelläkävijä. ID BBN kehittää asiakaskokemusta monipuolisemmaksi ja rikkaammaksi nykyaikaista teknologiaa hyödyntäen.

Yrityksen 40 markkinointiviestinnän ammattilaista yhdistävät teknisen osaamisensa luovaan ongelmanratkaisukykyyn ja tuottavat samalla vaikuttavia kokonaisuuksia asiakkailleen.

Kirjoittaja, Niko Kangasmaa toimii Eazybreak Oy:ssä projektipäällikkönä markkinoinnissa ja tuotehallinnassa. Analyyttinen ajattelija pitää ehdottomana lähtökohtanaan asiakkaan ilahduttamista.


Visma Solutions Oy on Suomen johtava pilvipalveluiden toimittaja. Ratkaisujamme käyttää Suomessa jo yli 175 000 yritystä. Missiomme on auttaa suomalaisia yrityksiä olemaan kilpailukykyisiä.