10 syytä satsata uusiin asiakkaisiin

Uusien asiakkaiden tärkeys tilitoimistoille voi tuntua itsestäänselvyydeltä. Kukapa ei olisi kiinnostunut uusista tulonlähteistä? Todellisuudessa uudet asiakkaat tuovat mukavaan paljon muutankin kun vain uutta laskutettavaa.

10 tuoretta näkökulmaa uusien asiakkaiden merkityksestä

1. Uutta energiaa
Tasainen uusien asiakkaiden virta luo säpinää ja hyvää virettä. Hyvät tyypit hakeutuvat kasvavien yritysten asiakkaiksi. Se antaa myös positiivisen kuvan yrityksen tilasta sen omalle henkilöstölle.

2. Syytä juhlaan
Soitamme Panalitixilla kelloa aina kun saamme uuden asiakkaan. Kaikki hurraavat ja onnitteluita sataa. Asiakkaiden määrä on yksi tärkeimmistä tunnusluvuista, joten kellon ääni on muistutus siitä, että olemme taas lähempänä tavoitetta.

3. Uusia haasteita
Uudet asiakkaat kysyvät muutakin kuin vain tavanomaisia vero- ja laskentapalveluita. Tämä kannustaa uusien taitojen opetteluun. Muista, että proaktiivinen tilitoimisto etsii uusia kehittämiskohteita jo ennen kuin asiakas kysyy niiden perään.

4. Uudet ideat
Tuore asiakaskunta laittaa pohtimaan uusia keinoja miten tuottaa heille WOW-elämyksiä ja kuinka auttaa heitä saavuttamaan ja ylittämään tavoitteensa.

5. Palvelun laatu paranee
Hyödynnä kaikki uudet ajatukset, joita uusien asiakkaiden kanssa työskentely synnyttää. Nosta rimaa jatkuvasti korkeammalle, aseta uudet standardit palvelulle ja sovella niitä myös muihin asiakkaisiisi.

6. Tilaisuus lisäasiakkaille
Uudet asiakkaat avaavat ovia lisäasiakkaille. Kysy 6 kuukauden jälkeen heiltä vinkkejä muista yrityksistä, jotka voisivat hyötyä palveluistanne.

7. Uutta sisältöä markkinointia varten
Millä tavoin asiakkaanne ovat hyötyneet yhteistyöstänne? Kysy, miksi he päättivät tulla asiakkaaksenne ja käytä sitä markkinoinnissa.

8. Parempi asiakaskunta
Sinun tulisi ottaa vain A-luokan asiakkaita, tai sellaisia, joissa on potentiaalia. Näin asiakaskuntasi kokonaislaatu paranee. Voit tehdä vielä radikaalimman liikkeen – pudota pois yksi tai kaksi kannattamatonta asiakasta aina kun saat uuden hyvän asiakkaan.

9. Ei menneisyyden painolastia
Pääset aloittamaan puhtaalta pöydältä. Voit hyödyntää uusia ajatuksia kuten pakettihinnoittelua, arvoperusteista hinnoittelua, etukäteismaksuja ja muita uusia lähestymistapoja.

10. Määrittele palvelusi uudelleen
Tarjoa suunnitelusessioita ja vuosittaisia kokouksia, käytä reaaliaikaista budjetti- ja kassavirtaennustetta ja tarkastele asiakkaan lukuja kuukausittain. Voit itse määritellä sopivat raamit ja sen jälkeen soveltaa samaa muihin asiakkaisiin.

Teksti tarjoaa esimakua Panalitixin oppeihin. Lue lisää Panalitixin ja Visma Solutionsin yhteistyönä 14.6.2018 Suomeen saapuvasta The Perfect Firm – tilitoimistotapahtumasta ja ilmoittaudu mukaan täällä.


Visma Solutions Oy on Suomen johtava pilvipalveluiden toimittaja. Ratkaisujamme käyttää Suomessa jo yli 35 000 yritystä. Missiomme on auttaa suomalaisia yrityksiä olemaan kilpailukykyisiä.